Terms & Conditions

ALGEMENE VOORWAARDEN VAN EMPLOYMENT SUPPORT

1.      Definities

Onder werkzaamheden worden verstaan alle vormen van dienstverlening die door Employment Support worden uitgevoerd op het gebied van arbeidsbemiddeling.

2.      De toepasselijkheid van Algemene Voorwaarden

De Algemene Voorwaarden zijn van toepassing op alle aanbiedingen, opdrachten en overeenkomsten van of met Employment Support, tenzij schriftelijk anders is overeengekomen.

3.      Aanbiedingen

Alle aanbiedingen, offertes en prijsopgaven van Employment Support zijn vrijblijvend, tenzij schriftelijk anders is vermeld. Ze verliezen hun geldigheid na verloop van vier weken na dagtekening.

4.      Aanvang en duur van de overeenkomst

Een overeenkomst tot het verrichten van werkzaamheden wordt geacht tot stand te zijn gekomen wanneer de desbetreffende opdracht schriftelijk door Employment Support is bevestigd, dan wel door Employment Support met werkzaamheden is aangevangen.

Het staat partijen vrij om de totstandkoming van de overeenkomst met andere middelen te bevestigen. Aanvullingen en wijzigingen van de overeenkomst kunnen slechts schriftelijk bevestigd worden.

Overige overeenkomsten voor zowel bepaalde als onbepaalde tijd kunnen door beide partijen worden opgezegd per

aangetekend schrijven, met inachtneming van een opzegtermijn van twee maanden.

5.      Levering en leveringstijd

         Opdrachtgever dient Employment Support volledig en juist in te lichten omtrent de uit te voeren

werkzaamheden. Employment Support is niet verantwoordelijk voor schade die (mede) is voortgevloeid uit of in dit verband staat met niet volledige dan wel onjuiste inlichtingen daaromtrent.

Zowel Employment Support als de opdrachtgever zijn verplicht tot geheimhouding van alle ter beschikking gestelde gegevens en informatie die van vertrouwelijk aard zijn.

Employment Support zet zich volledig in voor het bereiken van het door opdrachtgever gewenste resultaat, doch kan het resultaat niet garanderen.

6.      Overmacht

Onder overmacht met betrekking tot de overeenkomst wordt verstaan al hetgeen daaromtrent in wet en jurisprudentie wordt begrepen. Tevens wordt hieronder begrepen een tekortkoming als gevolg van: Ernstige bedrijfsstoringen bij Employment Support of bij haar toeleveranciers; transportmoeilijkheden; bijzondere weersomstandigheden of andere belemmeringen; overheidsmaatregelen en extreem ziekteverzuim bij Employment Support

Bij overmacht van tijdelijke of blijvende aard is Employment Support bevoegd naar haar keuze hetzij de uitvoering geheel of gedeeltelijk op te schorten totdat de oorzaak geheel of gedeeltelijk heeft opgehouden te bestaan, hetzij de overeenkomst geheel of gedeeltelijk zonder rechterlijke tussenkomst te ontbinden, alles zonder dat de opdrachtgever hieraan enig recht ontleent. De opdrachtgever is verplicht hetgeen reeds verricht is te betalen, alles naar evenredigheid en in verhouding tot de prijs van het geheel.

7.      Prijzen

         Alle door Employment Support in offertes, opdrachtbevestigingen of anderszins genoemde bedragen zijn

         exclusief omzetbelasting.

         Employment Support is gerechtigd de prijzen aan te passen indien zich CAO-wijzigingen in de lonen hebben voorgedaan.

8.      Betalingsvoorwaarden

Employment Support is gerechtigd voor het nakomen van betalingsverplichtingen zekerheidstelling, gehele of gedeeltelijke vooruitbetaling te verlangen.

         Betaling dient te geschieden binnen dertig dagen na factuurdatum tenzij anders is overeengekomen.

         Indien opdrachtgever enige betalingsverplichting niet of niet tijdig nakomt, zijn alle facturen zonder ingebrekestelling direct opeisbaar.

         De door de opdrachtgever gedane betalingen strekken steeds ter afdoening van alle verschuldigde rente en kosten en

vervolgens van opeisbare facturen die het langst openstaan, zelfs al vermeldt de opdrachtgever dat de voldoening betrekking heeft op een latere factuur.

Indien betaling door opdrachtgever niet volledig binnen de gestelde termijn heeft plaatsgehad, is de opdrachtgever direct van rechtswege in verzuim en vanaf de vervaldatum een rente van 1 % per maand of gedeelte daarvan verschuldigd over het openstaande bedrag.

Voorts komen alle kosten, zowel de buitengerechtelijke als de werkelijk gemaakte gerechtelijke, ten laste van de opdrachtgever, onverminderd diens verplichting tot vergoeding van verdergaande schade.

De buitengerechtelijke incassokosten worden vastgesteld aan de hand van het incassobureau en worden berekend over de openstaande hoofdsom met een minimum van € 113,45.

09.    Reclamaties

  1. Employment Support zal de overeenkomst met de opdrachtgever uitvoeren met de grootste zorgvuldigheid en conform de in de branche geldende maatstaven.
  2. Klachten over de wijze waarop Employment Support de overeenkomst met de opdrachtgever uitvoert dienen zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen een week aan Employment Support te worden gemeld.
  3. Indien tijdig en correct wordt geklaagd, zal Employment Support het nodige verrichten teneinde alsnog naar behoren na te komen.
  4. Door voldoening aan deze verplichting zal Employment Support jegens de opdrachtgever volledig zijn gekweten en is zij niet tot enige verdere (schadevergoedings-) verplichting gehouden.

         Reclamaties geeft opdrachtgever geen recht betaling te weigeren of op te schorten.

Indien Employment Support meent dat een reclamatie terecht is, heeft Employment Support het recht om na overleg met opdrachtgever de factuur te crediteren of de overeenkomst opnieuw na te komen met instandhouding van bestaande overeenkomst.

11.    Aansprakelijkheid

In geval van toerekenbare tekortkoming in de nakoming van de overeenkomst is Employment Support naar haar keuze, verplicht de schade te vergoeden tot ten hoogste de overeengekomen prijs van de betreffende opdracht, of de opdracht nogmaals na te komen.

Employment Support is niet aansprakelijk voor eventueel verder schade en in geen geval aansprakelijk voor aanspraken van derden, voortvloeiende uit en/of verband houdende met de door Employment Support verrichte werkzaamheden. Tevens is Employment Support niet aansprakelijk voor verlies, vernietiging of beschadiging van zaken, door of namens de opdrachtgever ter beschikking gesteld.

         De verantwoordelijkheid voor de inhoud van de werkzaamheden berust bij de opdrachtgever.

12.    Ontbinding

Employment Support heeft het recht de overeenkomst geheel dan wel gedeeltelijk te ontbinden, onverminderd het recht op vergoeding van kosten, schade en rente, indien de opdrachtgever:

  • wanprestaties pleegt
  • de verplichting van de overeenkomst niet, niet-tijdig of niet behoorlijk nakomt
  • een aanvraag tot faillissement heeft ingediend of zulks is verzocht
  • conservatoir of executoriaal beslag wordt opgelegd
  • een rechtspersoon is en deze ontbonden wordt, dan wel een natuurlijk rechtspersoon is en overlijdt of niet meer bij machte is zijn bedrijf uit te oefenen
  • een voor zijn onderneming nodige vergunning, ontheffing of inschrijving verliest

         Een en ander geldt zonder dat op Employment Support een verplichting tot schadevergoeding rust.

Employment Support heeft bij ontbinding recht op vergoeding door de opdrachtgever van de door haar geleden vermogensschade, tenzij de ontbinding het gevolg is van verzuim of overmacht aan de zijde van Employment Support

13.    Geschillenregeling en toepasselijk recht

Op alle tussen partijen gesloten overeenkomsten is het Nederlandse recht van toepassing. Alle geschillen worden uitsluitend berecht door de Arrondissementsrechtbank te Utrecht, tenzij Employment Support de voorkeur geeft aan een andere rechter.

Employment Support is bevoegd om alle voorafgaande bepalingen van de Algemene Voorwaarden eenzijdig te wijzigen.